Nejčastější chyby při tvorbě webových stránek
Každá firma, která chce být vidět a prosperovat, musí mít v současné době plně funkční webové stránky. Hlavní není to, co nabízíte, ale jaký je Váš cíl. U webových stránek je jasný, přilákat nové návštěvníky a přeměnit je na zákazníky. A to ať už se jedná o blog, nabídku služeb či prodej zboží. Konverze je konverze. Pokud však nový návštěvník otevře vaše stránky, které nebudou uživatelsky příjemné, velmi rychle je opustí a vy přijdete o potenciálního zákazníka. Proč je prostředí vašich stránek uživatelsky nepříjemné? Jaké jsou hlavní chyby při tvorbě webových stránek a jak se jim vyvarovat?
Profesionál nebo amatér?
První chybou jsou neprofesionálně vytvořené webové stránky. V dnešní době lidé požadují rychlé, srozumitelné a uživatelsky příjemné prostředí. Za naprostý základ by mělo být považováno udržování funkčnosti stránek, všech odkazů, aplikací a všeho, co mohou obsahovat.
Navigace? To jako GPS?
Další zásadní chybou je špatná navigace. Nic nedokáže nového zákazníka odradit více než nepřehledné stránky, na kterých není schopný se během chvilky zorientovat a najít informace, které potřebuje. Nepoužívejte zbytečné obrázky a grafiku místo textových popisů, pokud není jasné, kam bude člověk přesměrován. Myslete vždy na srozumitelnost a jasnost – rozcestník mějte vždy na jednom místě, neumisťujte jednotlivé části do různých oblastí stránek, nezahrnujte delší psaný text. Snažte se dodržovat známé rčení, že méně je někdy více.
Napište, zavolejte, přijeďte…
Důležitou součástí jsou kontaktní údaje. Můžete mít moderní web a nabízet zajímavé služby či zboží, ale vše je málo platné, pokud návštěvník nedohledá váš kontakt. Týká se to i stránek e-shopů. Přestože můžete mít dojem, že během procesu objednávky není potřeba mít nikde uvedený kontakt, opak je pravdou. Vždy může nastat problém, který se musí ihned řešit a pokud není kontakt dobře viditelný, můžete o návštěvníka přijít. Bohužel se jedná o jeden z nejčastějších problémů českých webů.
Zaměřeno na obsah
Pokud něco prodáváte nebo se snažíte dosáhnout marketingových cílů pomocí obsahu (content marketing), tak je dobré mít o tom vždy dobré informace. U zboží či produktu mějte vždy podrobný popis. Návštěvník tak bude mít dostatek informaci o produktu, nebude je muset dohledávat jinde a bude si jistý, že objedná to, co si představoval.
Videa – se zvukem nebo bez?
Další nepříjemnou věcí na webu je automatické spouštění videí. Samozřejmě nalezneme uživatele, kteří s tím nemají problém; mě samotnému to vadí. Nicméně dnešní doba je zaměřena na využívání chytrých telefonů, tabletů a neustálému připojení k internetu. Jelikož však není možnost být neustále připojen na WiFi, představují mobilní data limitovaná operátorem (FUP limitem) velkou zátěž. Video by tudíž mělo mít možnost spustit po rozkliknutí. Návštěvník by měl mít zároveň možnost volby přehrát video se zvukem či v tichém režimu. Ne vždy se nachází v prostředí, kde by si video mohl přehrát nahlas. Pokud video obsahuje mluvené slovo, mělo by rovněž obsahovat titulky.
Pro více informací se registrujte
Pokud vaše stránky mají možnost registrace, tak je dobré se vyhnout registraci před tím, než dovolíte uživateli nahlédnout na Váš web. Nikdo se nechce registrovat dříve, pokud neví, do čeho jde, a nevidí v tom potenciál pro sebe.
Reklamy, reklamy, reklamy
Moderní doba je doba online marketingu a všudypřítomné reklamy. Reklama by ale neměla být to první a hlavní, co by vyplňovalo vaši webovou stránku a co návštěvník uvidí. Velké množství reklam je uživatelsky nepříjemné a je častým důvodem k opuštění stránky. Vyvarujte se proto vyskakujících oken; jsou zbytečná, zdržují a kupující často otráví.
Pokud Váš web nepřináší požadované výsledky, rádi se na něj podíváme a pomůžeme Vám dosáhnout lepších výsledků. Napište nám!