Analýza klíčových slov
Ačkoliv je analýza klíčových slov zpravidla jednou z prvotních fází SEO analýzy, je zároveň důležitou součástí copywritingu. Aby mohl copywriter vytvořit atraktivní text, který zajistí, že Vás zákaznící najdou a zůstanou na Vašich stránkách, musí brát v potaz více věcí než jen název firmy či typ nabízeného produktu. Musí se zamyslet nad tím, jak uvažuje potenciální zákazník.
Jeho úkolem je najít vhodná slova a vytvořit text, který návštěvníka stránky zaujme a namotivuje ho ke koupi vašeho produktu či služby. Text by měl být jasný, unikátní a poutavý. Měl by být přehledně členěn a měl by obsahovat dostatečné množství klíčových slov, nadpisů atd.
Linkbuilding
Linkbuilding neboli budování zpětných odkazů cílí na propagování daného webu. Pokud bude daný web ve vyhledávání dobře vidět, přiláká nové návštěvníky (potencionální zákazníky).
Podstatná je zde kvalita a zajímavý obsah odkazu. Linkbuildingová strategie úzce souvisí s analýzou klíčových slov a obsahovou analýzou.
K prostředkům linkbuildingu patří zejména využívání sociálních sítí a sdílení obsahu, umisťování odkazů na relevantní weby, tvorba podpůrných webů neboli microsite či získávání přirozených kvalitních odkazů na základě referencí.