Nadpisy na webu: H1, H2, H3, …

HTML nadpisy na webu dotváří celkovou strukturu a slouží k lepší orientaci návštěvníka v obsahu stránky. Jsou to párové elementy, které jsou povinně značeny písmenem H (headings) a číslem od 1 do 6 pro označení úrovně, kdy jednička představuje nejvyšší úroveň. Jelikož nadpisy tvoří strukturu dokumentu, je vhodné postupovat od nejvyšší úrovně k nejnižší. Při vytváření nadpisů by se neměly úrovně přeskakovat. Také se nedoporučuje používat nadpisy ke zvětšení písma.

Z hlediska SEO nadpisy hrají velkou roli, jelikož text v nadpisech mívá větší význam. Vyhledavače postupují podobně jako u titulů. Je proto dobré umisťovat do nadpisů klíčová slova, avšak takovým způsobem, aby text nepostrádal na významu. Stále musíme mít na paměti, že je naším cílem přilákat návštěvníka a proměnit jej v zákazníka. Klíčová slova napomáhají nejen ve vyhledávání, ale také při orientaci na stránce. Je důležité klíčová slova zvýraznit, aby si jich čtenář co nejdříve všiml.

SEM a SEO – Sem a tam, to bude asi nějaký ukazatel…

SEM neboli Search Engine Marketing představuje marketing ve vyhledávačích. Jelikož se jedná o mladý obor, vedou se v současnosti dvě debaty o pojetí SEM a SEO. Liší se v míře nezávislosti. První zastává názor, že SEO spadá pod SEM, který je chápán jako širokospektrální marketing. Naproti tomu druhá prosazuje nezávislost a oddělení SEM a SEO. SEM pak představuje „pouhý“ nákup reklamních produktů za účelem zviditelnění vlastního webu. Na rozdíl od SEO není SEM tak náročný na práci.

Hlavní výhoda spočívá v tom, že pro SEO je základem úprava stránek, kdežto u SEM na úpravě stránek až tolik nezáleží, je čistě o dostatečných finančních prostředcích. Úkolem SEM je propagovat webové stránky přes placené reklamy jako jsou například PPC reklamy, reklamní bannery, textové reklamy, reklamy v obsahové části, RTB, sociální sítě aj. Z toho je patrné, že nevýhodou SEM jsou často vysoké vstupní finanční náklady a také časová omezenost efektu reklamy. Přesto je SEM velmi užitečný a důležitý, a to nejen pro nově vznikající společnosti, ale i v případě, že je konkurence pro určité klíčové slovo vysoká. Je též užitečný při monitorování počtu návštěvníků nebo hodnoty objednávek. V počátcích je pro společnosti vhodné kombinovat taktiky SEM a SEO.