Linkbuilding
Jedním z nejvýznamnějších off page faktorů je tzv. linkbuilding. Linkbuilding neboli budování zpětných odkazů cílí na propagování daného webu. Pokud bude daný web ve vyhledávání dobře vidět, přiláká nové návštěvníky (potencionální zákazníky). K prostředkům linkbuildingu patří zejména:
- využívání sociálních sítí a sdílení obsahu,
- umisťování odkazů na relevantní weby,
- komunikace v diskuzních fórech,
- tvorba podpůrných webů neboli microsite,
- blogy ať už vlastní nebo využití služeb blogerů,
- youtubering, neboli tvorba podpůrných videí,
- získávání přirozených kvalitních odkazů na základě referencí.
Jak připravit strategii budování odkazů?
Aby se však stránky dostaly do lepších pozic ve vyhledávání, je důležité dobře zkombinovat linkbuildingové aktivity a vytvořit dlouhodobou strategii. Podstatná je zejména kvalita a zajímavý obsah odkazu. Linkbuildingová strategie úzce souvisí s analýzou klíčových slov a obsahovou analýzou. Taktiky budování odkazů se dělí do dvou skupin. První skupina by měla zajistit umístění odkazu. Je pro ni důležité budování vztahu s partnery. Druhá skupina představuje tzv. vábení odkazů (linkbaiting). Jde o to, jak nalákat cílovou skupinu lidí na své stránky.
Jedním z nástrojů ukazující statistiku zpětných odkazů je stránka majesticseo.org. Po zadání domény nebo URL odkazu se zobrazí podrobný přehled zpětných odkazů za čtvrt roku.