Linkbuilding

Jedním z nejvýznamnějších off page faktorů je tzv. linkbuilding. Linkbuilding neboli budování zpětných odkazů cílí na propagování daného webu. Pokud bude daný web ve vyhledávání dobře vidět, přiláká nové návštěvníky (potencionální zákazníky). K prostředkům linkbuildingu patří zejména:

  • využívání sociálních sítí a sdílení obsahu,
  • umisťování odkazů na relevantní weby,
  • komunikace v diskuzních fórech,
  • tvorba podpůrných webů neboli microsite,
  • blogy ať už vlastní nebo využití služeb blogerů,
  • youtubering, neboli tvorba podpůrných videí,
  • získávání přirozených kvalitních odkazů na základě referencí.

Jak připravit strategii budování odkazů?

Jak připravit strategii budování odkazů?

Aby se však stránky dostaly do lepších pozic ve vyhledávání, je důležité dobře zkombinovat linkbuildingové aktivity a vytvořit dlouhodobou strategii. Podstatná je zejména kvalita a zajímavý obsah odkazu. Linkbuildingová strategie úzce souvisí s analýzou klíčových slov a obsahovou analýzou. Taktiky budování odkazů se dělí do dvou skupin. První skupina by měla zajistit umístění odkazu. Je pro ni důležité budování vztahu s partnery. Druhá skupina představuje tzv. vábení odkazů (linkbaiting). Jde o to, jak nalákat cílovou skupinu lidí na své stránky.

Jedním z nástrojů ukazující statistiku zpětných odkazů je stránka majesticseo.org. Po zadání domény nebo URL odkazu se zobrazí podrobný přehled zpětných odkazů za čtvrt roku.

Další díl