Copywriting meta textů ve zdrojovém kódu – je to důležité?
Meta description je opět jeden z možných nástrojů sloužících ke zviditelnění webu. V programátorské mluvě je to HTML tag, který by neměl přesáhnout délku 155 znaků včetně mezer. Je to jakýsi podtitulek, který by měl shrnout obsah webu a přilákat návštěvníka, aby si danou stránku přečetl. Ve výsledcích vyhledávání jej zobrazuje jak Seznam, tak Google.
Jak ho sestavit? Jak má vypadat?
Na klasickou SEO ovšak nemá tak velký vliv. Meta description neleží na klíčových slovech, slouží k motivaci čtenáře k akci, tedy přečtení stránek. V současné době je důležitá role sociálních sítí, jelikož sdílením odkazu se v náhledu zobrazí právě meta description. I přesto je vhodné do meta description klíčová slova zařadit nejen proto, že se ve vyhledávání tučně zvýrazní, ale výsledek je i relevantnější k vyhledávanému výrazu. Součástí dobrého meta description by tedy mělo být krátké a výstižné shrnutí obsahu stránky, které dá čtenáři impulz k přečtení.
A co Title? To je nějaká nadávka?
Základem celé stránky je title, tedy titul nebo název celého dokumentu. Měl by být krátký (maximálně 50 znaků), jasný a výstižný. V současnosti existují tři způsoby využití titulů. V grafických operačních systémech (např. Windows) pomáhá nalézt v liště úloh správné okno, v prohlížeči usnadňuje návštěvníkovi stránky uložit si ji mezi oblíbené a v neposlední řadě umožňuje lepší orientaci v historii prohlížeče. Z hlediska SEO mají tituly velký význam, jelikož vyhledavače zpravidla používají titul jako nadpis stránky a při rozhodování o důležitosti stránky mu přisuzují velkou roli.